19.02.13

Vycpávka do drdolu

Delší dobu jsem ho chtěla, ale nějak jsem se nedokopala objednat jej z ebaye ani za něj dát stovku v háemku. Našla jsem i nápad nahradit jej plastovou drátěnkou, tahle alternativa se mi ale zdála být nic moc, leč je drátěnka strukturou velmi podobná originálním pomocníkům.
Pak jsem ale na netu narazila na tento postup, tak jsem si ho odzkoušela doma. Co to je? takzvaný donut (z angličtiny - kobliha) nebo-li vycpávka do drdolu udělaná z obyčejné ponožky.

Extra jednoduché a extra účinné. Výsledek zde,  postup níže.



Vlasy mám dost dlouhé a nejsou stejné délky, takže chvíli trvalo, než jsem drdol vytvořila, i tam mi vzadu utekl pramen vlasů. Myslím ale, že je to spíše o cviku.


Postup:




1. Potřebujete: starou (čistou :)) ponožku, nůžky

2. Odstřihněte špičku ponožky

3. Srolujte do tvaru, který vidíte na obrázku vpravo.

Použití je taktéž jednoduché, ale zpočátku bude chtít trpělivost při rozdělování vlasů. 
  • Sepněte vlasy v takové výšce, v jaké chcete mít drdol. 
  • Vlasy pročešte, aby šly dobře namotat na vycpávku. 
  • Umístěte vycpávku na konec vlasů. 
  • Konečky obmotejte okolo vycpávku, kousek vlasů narolujte a pak se snažte vlasy rozdělit tak, aby byly po celé vycpávce.
  • Rolujte až k hlavě.
  • Zafixujte případně pinetkami a lakem (na obrázku výše jsou vlasy nelakované a drdol jsem dělala na stranu, abych na něj lépe viděla)

Jelikož je tento postup jednoduchý a jeho provedení nezabere víc jak 3 minuty času i s hledáním osamocené ponožky a nevysaje z peněženky ani kačku, považuji ho za velmi přínosný. Nejenom, že spotřebujete méně plastu, ze kterého jsou původní vycpávky, ale konečně se nemusíte rozčilovat nad tím šotkem, co věčně doma krade druhou ponožku do páru. :)







1 komentář:

  1. jojo, taky jsem si jeden vyrobila..a z punčošky - aby byl drdol bohatší!:)

    OdpovědětVymazat