13.02.13

Valentýn aneb jak na domácí balící papír (vol.1)

Svatý Valentýn nastane už za pár hodin. Tipy na dárky pro vaše milé rozhodně nečekejte. Pokud si ale chcete zařádit s barvičkami a zabalit ten váš dárek do originálního balicího papíru tak pokračujte ve čtení.

Doby, kdy jsme na základce dělali razítka z brambor jsou sice už dávno pryč...tady jsou ale razítka v plné parádě zpět, včetně návodu na jejich výrobu. Seberte trpělivost a dejte průchod fantazii a začněte tvořit :)




















Návod:



 1. Potřebujete: nůž,bílý balicí papír (cca 10 Kč), brambory, barvy, gelové pero

 2. Odřízněte z brambory cca 1/3

 3. Na větší část načrtněte požadovaný tvar, nebo jej rovnou vyryjte ostrým předmětem (já jsem použila kuličkové pero)

 4. Načrtnutý tvar vyřízněte hlouběji do brambory.

 5. Od vyříznutého tvaru veďte hlubší linky ke kraji brambory. Čím hlubší budou zářezy, tím vystouplejší bude tvar a méně se budou dělat šmouhy okolo.

6. Opatrně nožem skrojte vrstvu brambory v tloušťce zářezů z kroku č.5 (nechceme přece jen dělat srdce vlastní krví :)

7. Očistěte případné nežádoucí zbytky brambory

8. Skrojte případně i nadbytečné části brambory, které by mohly zavázet při tisknutí.

9. Na papír nebo jinou podložku naneste barvy (použila jsem akrylové - 2 různé odstíny červené a bílou)



První vzor byl víceméně zkušební, ale nedopadl nejhůř. Nejvíce mě bavilo hrát si s barvami a vytvářet pokaždé jinou barevnou kombinaci. Nanesete-li příliš barvy, pak má razítko tendenci jezdit po papíře a špatně se odlepuje.

U dalšího potisku jsem se rozhodla využít písma. Myšlenku napsat slovní spojení  'Miluji Tě' ve více jazycích jsem zavrhla. Přece jen jsme v Česku a navíc nápisy I love you vidíme všude. Kolikrát jsem Miluji Tě na papír napsala nevím, každopádně doporučuji provádět pouze trpělivějším jedincům.
Písmo jsem se rozhodla doplnit původním razítkem.

Pokud doma máte barvy, pak vás celý projekt vyjde (i s bramborami) maximálně 20 kaček.

6 komentářů:

  1. Super nápad a vypadá to moc hezky. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jůů to je hezký...ale do zítřka už to asi nestihnu :(

    OdpovědětVymazat
  3. To je super, já teda valentýn neslavím, ale na prvního máje to určitě použiju :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na prvního máje už mám vymyšlenou další sérii :) tak určitě sleduj, třeba se bude líbit...

      Vymazat
  4. jůůů to je boží:) škoda že jsem to nenašla dříve:)
    zúčastni se giveaway u mě na blogu:))

    OdpovědětVymazat